torsdag 15 april 2010

Grannar

Det är så skönt att vara omgiven av goda vänner som är i samma fas i livet! Vi delar kaoset och kan stötta varandra när livet är körigt. Varför ska man kämpa ensamma i sina familjer när man kan hjälpas åt? Jag är verkligen otroligt tacksam över mina grannar/vänner, eftersom vi har så kul ihop de verkligen ställer upp ! Jag hoppas att vi inte ligger på alltför mycket minus....:)
Idag var jag och granne L gräsänkor så vi gjorde gemensam sak och fixade kvällsmat ihop. Enkelt men roligare än om vi suttit i varsitt hus. Barnen gillar det också, som att ha fler syskon, men inte hela tiden. En i mitt tycke utmärkt kompromiss:)

Jag ser fram emot sommaren då det är lättare att spontangrilla och spontanfika ihop! Det är hela vitsen med att vara ute i trädgården:) - gemenskap. Hoppas sommaren blir supervarm, tycker nog att det är lämpligt efter den långa vintern. Man kan kanske inte säja att vi "förtjänar" det, men det vore trevligt.

Nu är det dock nödvändigt att sova!

2 kommentarer:

Tina sa...

Ja, ni verkar ha otroligt trevligt och lättsamt med era grannar. Härligt. Vi pratade om det i bönegruppen igår att det borde vara med självklart att hjälpa varandra, men vi har svårt att be om hjälp.

Jag håller med om sommaren, den borde väl bli fin efter denna vinter. I så fall är årstiderna som de ska... Trevlig helg! Kram

Anonymous sa...

Med dessa grannar behöver man knappt fråga! Många frågar om de kan hjälpa till innan man hinner säga ngt nästan....så det skapar ett skönt klimat att öva på att be om hjälp!
Kram