onsdag 7 december 2011

Det artar sig!

I detta nu installeras vår nya bergvärmepump!! Ikväll kan det finnas värme både i element och vatten! Inte helt fel:)

Det är ju otroligt skönt att vädret har varit så milt den höst/vinter. Lite tacksamhet smyger sig på till väderansvarig! Vågar vi hoppas på att kunna duscha imorgon bitti? Jag ropar inte hej än, men det är verkligen inte långt borta nu.

Även julen och dess hopp om frid är välkommen! Känslan säger att jag är i fas, hoppas att det stämmer, eller åtminstone att känslan håller i sig. Ibland är den viktigare än faktum. En stressad människa är inte alltid mer effektiv.

Har precis varit och bytt storlek på dotterns nya vinterkängor. De gamla har gett upp, så det finns inget annat att göra än att fixa nya. Hittade ett par till mig själv också:) inte helt billiga, men kanske bra istället. Jag är trött på att frysa fötterna av mig i skor för 399.-. Vinterkängor köper man inte så ofta i min ålder(om vi pratar riktiga- läs aldrig).
Vi får se om de känns bra även ikväll. Kan returnera dem imorrn. Det var läge att slå till eftersom jag fick 20% trots att jag inte kunde komma på kundkvällen ikväll. 20% skall inte föraktas.

En del undrar hur vi mår eftersom mitt bloggande har varit minst sagt uselt. Och svaret är att vi mår bra! Har bara wordfeudat lite för mycket på sistone. Och det har varit lite mer fokus på jobbet. Men jag mår bra. Särskilt när varmvattnet snart är en verklighet i vårt hem igen.

Ja, CP och CL såg "Svinalängorna" igår kväll. Den ger perspektiv. Ont i magen, ja, tårar ja men perspektiv och tacksamhet. Och ödmjukhet. Se den. Bra skådespelarinsatser också.

Nu är det dags att sälja några soffor:)

Inga kommentarer: