fredag 9 december 2011

Planering eller inte

Planering är vad som krävs för att dagar inte ska rinna iväg och för att resultat skall uppnås. Men om livet vara blir planering försvinner nuet och häret. Om jag planerar mycket måste jag även välja att lämna luckor. Luckor som saknar borden och måsten. Om jag planerar lite har jag ingen eller liten styrning, ingen riktning, jag flackar runt, driver dit vinden bär.

Jag vill har hyfsat styr på min tillvaro, men jag vill inte att varje dag skall vara inrutad och uppbokad. Jag vill ha "bara vara"-tid. Stunder av möjlighet att drivas med eller stanna, helt beroende på dagsform.

För många sådana dagar skapar sug efter effektivitet och resultat. Men det är väl då man är färdigvilad:)

Det är svårt att leva bra och vettigt. Men man får försöka!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: