fredag 23 december 2011

God Jul

Nu är jag redo. Julfriden kan infinna sig:). Definitivt i bättre fas i år. Förra året jobbade jag idag... Vid denna tid på dygnet slog jag in alla paket och var lite lagom stressad...


Idag hann vi t o m en fika hos grannen på kvällskvisten. Skönt. Jag tror att dagens första hållpunkt (9:30 på banken) hjälpte oss att komma igång. Och att maken också tog lite ledigt.


Annars hade jag nog varit mer utslagen nu. Vi är båda ganska förkylda, men det bjuder vi på. Lite typiskt är det förstås, på gränsen till klassiskt. När kroppen hör talas om ett par lediga dagar passar den på att bränna av lite baselusker. Barnen är än så länge opåverkade.


Ni som kan se mellan raderna märker att jag smyger in lite julstämning från vårt hem. Allt för att julglädjen skall infinna sig.

Barnen är nybadade, sonen t o m nyklippt, skinkan är griljerad, paketen(alla utom det jag måste åka och köpa kl 10:00 imorrn, hade räknat lite fel på kidsens paket...) ligger under granen.
Stuvningen till omeletten är gjord, laxen är inköpt, sillen är redo. Ja det är eg bara lite skönhetssömn som fattas. Den kommer snart.



Härmed återstår nog bara en önskan om att ni alla skall få en riktigt GOD JUL!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: