fredag 20 juli 2012

Engagemang är grejen!

Jag har tjatat om det förut och jag säger det igen; vi har fantastiska grannar och vänner!! Det stavas engagemang. Bara det att RJ tar sig tid och kvistar över till oss strax efter 23(efter att ha direkt kommit från ett annat engagemang) för att inspektera makens spackling och komma med glada tillrop. Vem gör sånt?

När jag kom hem tidigare i veckan var allt i vardagsrummet borta. Gissar att en annan vän hjälpte till med det.

En annan granne drar i en utedag med picknick och bjuder in alla hon kommer på. Det uppskattas även om vi inte kunde haka på!


Det finns många exempel och jag inbillar mig att ju mer engagerade vi blir i vår omgivning, desto roligare blir livet!
Vad vinner vi på att stänga vår dörr och leva för oss själva? Delad glädje är verkligen dubbel glädje och delad börda gör det lättare.

Vad kan vi göra idag för att öka gemenskapen i samhället?

Jag börjar med att jobba lite till;)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: