måndag 16 juli 2012

Omställning

Det har varit mycket som har upptagit min tid det senaste året, och det är bloggandet som har hamnat i skymundan.

Den stora orsaken är omställningen på jobbet, de nya utmaningarna med att bli ansvarig och chef(om än i liten skala).
En stor del av omställningen är framförallt inuti mig. Det är den största utmaningen, att hitta mig själv i rollen. Det känns som om jag börjar landa lite och vem vet, jag hittar kanske bloggen igen:)!

Senaste halvåret har varit spännande och upplyftande och jag har mått bra av den utmaning jag har mött. Tidigare har jag varit mer rädd för den, fokuserat på mina begränsningar och istället valt den trygga vägen. Men det är en vinst att våga ibland.

Nog om det. Är på väg till jobbet efter en härlig helg med besök av fam B. Väldigt värdefulla vänner!
Lite typiskt tittade solen fram lagom när de skulle packa in sig i bilen..., vad är det med sommaren i år???

På jobbet väntar årets mest hektiska period. Jag tror att vi har det mesta under kontroll, men risken finns att det blir ett par sena kvällar framöver. Har fantastiska kollegor dock som har gjort lysande insatser.

Denna veckas mest utmanande projekt är att få hyllorna med vaser, ljuslyktor och annan dekoration i ordning. Det är ett litet pussel som kan skapa lite mer än önskvärd ångest..., men efter denna helg av avkoppling i goda vänners lag kliar det lite i fingrarna:). Ett bra tecken.

Därhemma har familjen precis gått på semester. Trevligt för dem!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: