söndag 29 juli 2012

SJ - gamle vän

Ja, det känns smått konstigt att sitta på ett SJ-tåg igen, måste vara mer än 10 år sedan sist...

Jag gilla ändå bil. Det är skönt att åka när det passar mig och det är skönt att inte riskera att missa eländet. Hade glömt känslan faktiskt. Nu kom den tillbaka.

Resten av familjen är kvar i stugan ett par dagar till. Skönt ändå att jag kunde åka med upp ett par dagar, blir ju ändå ett miljöombyte. Kan vara lättare att slappna av då.

Har fått ett par sovmornar och jag har fått plocka ngn liter kantareller:). Vad mer kan man begära? Till min lycka har vi både TV och mobiltäckning


i stugan så lappsjukan går att hålla stången:).



Själv är jag ju inte så road av fiske som en del andra i familjen. Båtutflykter klarar jag mig också bra utan, så då får jag lugn och ro på land:)

Lite markservice blir det då förstås, men det är ok. Idag blev det både nyskördade kantareller till lunchen och sedan nyplockade bär till paj. Pajen blev inte så stor eftersom jag höll på att bli mygglunch istället...., så det blev vad det blev.




Inatt ska familjen sova i den gamla stugan, blir nog mysigt. Själv är jag hemma i Farsta om några timmar. Ny jobbvecka väntar!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: