lördag 8 april 2017

Dagen efter

Dagen efter - hur blir det då?
Jag åker till jobbet men tror att det blir mer kaffe och samtal snarare än rena säljsamtal. Jag är tacksam att jag och mina närmaste klarade oss denna gång.

Andra vaknar till en helt förändrad och förkrossande verklighet. Det vi hört om är nu här. Inte en fruktansvärd olycka - tvärtom har en medveten och illvillig handling har utförts mot medmänniskor.

Jag och många med mig tar T-banan mot jobb och andra ärenden - livet fortsätter, men vad kommer denna händelse medföra? Jag ber att den ska föra  oss närmare varandra - inte längre ifrån. Jag ber att det ska ge oss perspektiv på vad som är viktigt istället för att tillåta rädsla och hat ta över.

Dagen efter - det är en ny dag - men mycket känns annorlunda. 
Ta hand om er och varandra.

Inga kommentarer: