onsdag 26 april 2017

Vad har hänt med säsongens mode???

Hade en ledig dag igår och gick för första gången på månader och tittade på kläder. Provade t o m några plagg. Men inga utav dem de skyltade med - mer de som var gömda på ngn basic-avdelning. 
Flera affärer passerade jag utan att hitta något jag kunde tänka mig att prova. Är det bara jag som känner så? Har jag missat den sedvanliga invänjningen som gör att jag inte märker när märkliga modeyttringar har införlivats i min smak? 

Vad är grejen med alla blommönster??? Och färgerna? Aprikos(sååå långt ifrån nude och puder), syrenlila(vad hände med aubergine?), gult(har sällan passat bleka människor) och ljusa turkosa nyanser allt i en märklig kombination.
 Jag såg även mängder av volanger, de var på utsidan av ärmar, på kragar och mitt på plaggen. Många snitt och mönster(utöver blommorna) lämna mycket övrigt att önska.

Vad hände? Flera favoritbutiker har förvandlats till oigenkännlighet, jag trodde inte mina ögon. Bara MQ kändes hyfsat ok - hittade en top.

Ytligt måhända - men när vi nu alla(definitivt merparten) använder kläder - vill man(jag) väl ändå att det ska se ok ut?!

Vi får se hur det går, vem vet om jag inom ngn månad - när solen behagar göra ett gästspel - kommer svepandes i lila blommor och volanger. Det är i så fall ok att skratta åt mig.



Inga kommentarer: