torsdag 6 april 2017

Gränsdragningar

Vilka gränser ska man värna om? Vilka gränser begränsar och vilka skyddar?

När är det tid att blotta och när behöver garden höjas? 

För mig har de senaste 5 åren främst varit mitt yrkesliv som varit skådeplatsen för min inre resa - det är där jag har utmanat mig själv och det är där jag också har lärt känna mycket av mig själv. 

Det har också påverkat mitt privata jag eftersom det för mig som för många andra ibland är svårt att skilja åt. På gott och ont. Men jag har också lärt mig att det många gånger går att skilja åt - det jag gör definierar inte mitt hela värde, har jag en dålig dag betyder det inte att hela mitt väsen är dåligt. Det handlar inte främst om att veta det - det handlar om att tvinga in det i mitt innersta så att jag kan känna det. Att det inte bara gäller andra - utan även mig. Inför mig själv - när jag ser mig i spegeln.

Jag har många gränser - min resa handlar om att luckra upp väldigt många av dem - men också behålla de som verkligen har räddat min själ och som har skyddat mig.

Jag är väldigt tacksam för alla er som ser mig bakom alla murar och ändå gillar mig!
Resan fortgår!

Inga kommentarer: