lördag 22 april 2017

TCK-profilering


Denna lilla ljudfil på ca 13 min ger en hyfsat klockren analys av vad som kännetecknar en TCK!


Om du lyssnar på nästa kommer det en analys av den mer utmanande sidan av myntet. Även denna ca 13 min. Rekommenderas om man vill få förklaringar på mina mer svårbegripliga sidor;).


När jag lyssnar på dessa blir jag så förvånad över att det är så mycket av den jag är och hur jag är som verkar komma av min bakgrund. 
Tydligen är det ganska ovanligt att slå ner bopålarna så djupt som jag och maken nu har gjort. Jag trodde att det var vanligare än så även om jag visste att de rastlösa är fler.

Under många år var MBT(ett läger för missionärsbarn som på min tid samlade ca 500 kids i åldrar 8-20 en vecka varje sommar) årets viktigaste vecka. Så hemma som jag kände mig där gjorde jag nog ingen annanstans under många år. Då förstod man inte riktigt varför - det bara var så. 

Numera har jag lyckats närma mig tillhörighet och hemmakänsla i olika sammanhang. Känns fint!




Inga kommentarer: