tisdag 3 februari 2009

Fullspäckad helg.

Det har varit en hektisk helg och dagarna innan var det ganska fullt upp med....därav min bloggtorka.

Är ganska trött på vårt ickefungerande trådlösa när...det är lite oberäkneligt...

I fredags var vi på premiären av Knutby-filmen. Saknade en del scener, men den var bättre än jag hade trott så det var kul. Dock är vi tacksamma att för att den framför allt kommer att ses på TV så mitt huvud blir mindre....det är inte helt avslappnat att se sig själv på en gigantisk bioduk...
Men det var kul att komma ut med vännerna Nyberg utan barn! Det blir inte ofta:-). Tyvärr låg vännerna Öhrling nedbäddade i infuensan och kunde ej vara med. Trist.

Oavsett vad man tycker om filmen så anser jag att det är viktigt att folk blir medvetna om att ledningen som gjorde hela tragedin möjlig sitter kvar och problemen försvann inte med de 2 personer som blev dömda. Maktmissbruk är fruktansvärt, i en församling inte minst. Att det forfarande pågår är jag fullständigt övertygad om.

Lördag och söndag ägnades åt att fira den manliga delen av familjen som blivit ett år äldre. Det blev trevligt och som vanligt hade jag köpt för mycket godis....att jag aldrig lär mig...Sonen verkar vara nöjd med det hela i alla fall, och det är ju det viktigaste. Skattjakt x 2 blev dock för mycket för min hals.....har en skön whiskey-stämma för tillfället. Om det inte vore för hostan så skulle jag inte klaga...

6 kommentarer:

Anonymous sa...

Härligt att filmen va bra! Jag sökte på nätet för att få se en glimt men hittade inget bra... Har du tips på var jag ska kolla?
Hälsa dina grabbar och gratta! :O)

Kram Ellinor

Anonymous sa...

Härligt att filmen va bra! Jag sökte på nätet för att få se en glimt men hittade inget bra... Har du tips på var jag ska kolla?
Hälsa dina grabbar och gratta! :O)

Kram Ellinor

Anonymous sa...

Annars kommer första delen på TV4 den 12 feb så håll ut tills
dess:-)!Jag tror att Expressen hade en del. Minns inte riktigt.

Kram Lina

Tina sa...

Hej! Om du menar att utmaningen låg i filmen så var det inte så mycket till utmaning för jag kan inte annat än hålla med. Självklart finns problemet kvar för sektledaren är ju kvar. Jag klarade inte henne innan, varnade våra vänner L&M för henne och eftersom de känner mig så lyssnade de på mig och det blev deras väg därifrån tack och lov. Hon sa till dem att de inte skulle ha kontakt med mig för jag var sänd av djävulen. Då förstod de ännu mer att hon hade fel och inte jag. Tack Gud för det!!!!

Det är fruktansvärt att det man tror är kristna församlingar går så långt och blir en sekt, precis som den kristna församlingen i syd som jag läste om. Stackars människor som satsar sitt liv i dessa församlingar.

Jag vet inte vad filmen handlar om, men det går väl knappast att få ett lyckligt slut på en sån film, eller. Jo, om alla flyttade därifrån kanske....

Ja, som du förstår så skulle jag kunna skriva hur mycket som helst. Det gör ont i mig att människor lever kvar i såna här sekter och de tror att de lever för Gud.

Hoppas du får en bra helg!
Kram Tina

Carolina sa...

Hej Tina!

Utmaniningen var i inlägget innan, men jag håller med dig ang Knutby. Jag blir otroligt provocerad av maktmissbruk inom kyrkan och även om filmen inte säger allt så är det mer en beskrivande journalistisk film, inte vanlig dramafilm. Den ger en bredare bild av församlingen och visar på en mer komplex bild än att bara Helge var boven i det hela.
Filmen går i tre delar på tv4 med början på torsdag så då kan du ju se om du vill.
Kram Lina

Anonymous sa...

jag ska se filmen! kämpar på med boken. hamnade i en slags dvala... kram lillsis