tisdag 24 februari 2009

Rojalist - javisst!

Ja, visst är det fint när ungdomarna finner varann:-)! Man märker dock att det är lite kulturkrock mellan den vanlige svensken och kungahuset. Många verkar irritera sig på den stelhet och kanske överdrivna korrekthet som familjen visar vid eklateringen. Det vore självklart roligt om de kunda vara lite mer avslappnade men som sagt så lever de i en helt annan kultur. Lite mer av det kanske en och annan skulle må bra av....men, men. Jag tycker i alla fall att det är lite roligt....ett kungligt bröllop hör ju inte till vanligheterna i Sverige!

Nog om det.

Ännu en fullbokad vecka flyter fram, det blev visst inte lugnare....men kanske nästa vecka. Det borde finnas hopp:-) Då jobbar jag inte helg i alla fall, det lugnar ju på något sätt ner det hela. Förhoppningsvis.

Idag tog jag mig i alla fall i kragen och städade efter att jag och barnen hade äventyrat lugnet i Farsta Centrum. Var egentligen inte så sugen på att dammsuga och skura toaletter men vi riskerade "a hostile takeover" från dammråttorna(vår härliga gratismatta bidrar ofta till detta) så jag kände att det inte var läge att ge efter för segheten. På em kom även en granne + barn och förgyllde vårt liv och det ska erkännas att det definitivt motiverade mig att inte skjuta upp det hela till en annan dag. De må vara nära vänner, men även de ska behandlas med respekt. En del saker ska de inte behöva se:-)

Nu ska jag gå ut och rädda barnens snowracer från risken att hamna i orätta händer. Det känns onödigt att låta den utgöra en frestelse för ungdomar/vuxna med osäkra gränsdragningar kring ägandeskap. Jag är också rent krasst oerhört ointresserad av att köpa en ny bara av den anledningen. Så, tills vi möts igen!

1 kommentar:

Peo sa...

Jovisst läser vi, men dåligt med kommentarer blir det. Va slöa vi är.