söndag 8 februari 2009

Lite stressig tid igen...men det lugnar sig en hel del efter helgen, så än en gång är det bara att angripa veckan en dag i taget. Den här gången är det maken som har merparten av stressmomenten men det påverkar oss alla förstås.

Årsmöte i kyrkan på söndag och då ska revision och budget vara klart. Lördagen ska vi tillbringa i Hagge(utanför Smedjebacken , utanför Ludvika)och fira makens lillasyster som fyller 30. Maken ska väl också firas lite på ett hörn så vi ansvarar för efterrätten. Det är en del av det jag ska hinna med i veckan.

Imorrn ska jag på frukostfika hos en vän, ska bara lämna barnen på dagis/skolan först. Trevlg start på dagen blir det i alla fall!

Annars är det lite tråkigt just nu när jag inte har någon bok att läsa. Känns lite tomt. Har precis läst ut The Host av Stephenie Meyer, inte lika fantastisk som Twilight-serien men definitivt en 4:a. Hon borde absolut skriva fler böcker.

Börjar bli trött, borde gå och lägga mig. Har varit ganska sänkt sista veckan. Svårt att gå upp och slocknat helt på kvällen. Inte riktigt likt mig. Jag föredrar att vara fylld va energi(vilken överraskning). Hoppas att ett par lediga dagar ska kunna ge det. Om jag tar det väldigt lugnt den första dagen brukar jag kanske inte vara ett under av effektivitet den andra - men avsevärt mycket mer produktiv. Man måste få vara lite slö ibland. Det mår en duktighetsträvande själ bra av.

Well, dags att knyta ihop dagen, men jag vill avsluta med att ge en eloge till Petra Mede som gjorde Melodifestivalen värd att se!

1 kommentar:

Tina sa...

Ha ha, ja, det var ju en helt annan typ av utmaning :O). Ska se om jag kan ta mig an den....

Hoppas du känner dig piggare denna vecka. Tänk vad olika syn man kan ha på programledare....

Kram kram