söndag 15 februari 2009

Nu lugnar det nog ner sig.....

Helgen avklarad! Fantastiska grannar bjöd på middag när vi kom hem från årsmötet idag, underbart. Faqmiljefesten med firandet av make och svägerska var väldigt trevligt och fikafixandet i kyrkan idag gick bra....på det hela taget har det gått över förväntan. Vi är lite trötta bara...men jag har ju lyxen att vara ledig måndag och tisdag så jag kommer ju att bli piggare i alla fall. Min tes äe att det är ju bättre om en utav oss är utvilad och rent egoistiskt ser jag ju hellre att det är jag:-)
Maken har tyvärr en hårdare vecka framför sig....Han håller en tuff(jobbig inte cool)kurs imorrn, ska till Västerås på tisdag, konsert onsdag kväll(lyssna inte framföra), två kalas på lör när jag jobbar, samt ljudet på söndag i kyrkan....Det är väl den där konserten som lättar upp det hela. Får vi hoppas. Jag har inte mycket hopp, men jag är ju som en del känner till ingen konsertmänniska. Men nu handlade ju inte detta om mig förstås....

Jag tycker att det är fantastiskt att min egen mor inte såg mig i första avsnittet av Knutby-serien! Antingen betyder det att hon var så inne i filmen och jag var sååå naturlig i min roll att hon tog mig för en medlem eller så har hon glömt hur jag ser ut! Väldigt kul var det i alla fall! Kära mor, tro mig att du kommer att få höra detta ett par gånger!:-)Det ger ett helt nytt perspektiv på familjeskämtet(sorry Fatty)"Var är Agda?"

Nu börjar klockan bli så där mycket igen, vet inte vad som händre med tiden efter att barnen somnat. Det är som om den snurrar bra mycket snabbare.....jag har dock inga vetenskapliga belägg för min upplevelse!

Men faktum är ändå att jag måste hörsamma tidens flykt och böja mig under mitt något undertryckta behov av sömn.

God Natt

6 kommentarer:

Mr 51 sa...

Vad är det för ett "familjeskämt" som ingen har berättat för mig om...???

Carolina sa...

Skojar du eller???"Var är Agda????"

FatCat sa...

Hahaha, ännu ett skämt i familjen är tillagd. Hahahaha

Anonymous sa...

Jag såg dig!!! :O)

/Ellinor

Mr 51 sa...

Nä, jag skojar inte....vad är det för ett skämt då??

Anonymous sa...

Det måste nog berättas live, Sofia kanske inte uppskattar om jag sprider den storyn på nätet! Men du kan inte mena att du har missat den???
/Lina