måndag 25 oktober 2010

En ny vecka! Som vanligt börjar den med en ledig dag. Jag har en del ärenden som storhandling och presentinköp, men jag tänkte låta solen smälta bort ishinnan på vägarna först. Sommardäcken är fortfarande på, maken tror att det kan vänta ett par veckor till....han gillar att leva lite äventyrligt tydligen. Jag skulle förstås kunna åka till Farsta Däckcenter idag, men något säger mig att det är ganska fullt där..... Tror att jag ska avvakta en vecka. Vintern har nog inte riktigt brakat igång än. Prognoserna ser ändå milda ut.

Igår drog dotterns simskola igång igen. De körde hårt direkt. De fick simma ett antal längder(en i taget, men ändå) både bröstsim och på rygg. Det gick utmärkt. Dock hoppade hon inte från kanten på den djupa delen, men det var hon inte ensam om. Vi får träna på det. En missräkning var annars att vi andra inte fick bada. Det var simskola överallt samtidigt... Men, men, småsyskon badade lite i bubbelpoolen och mellan grupperna så det kan nog sonen göra också nästa gång. Han var den av oss som var mest besviken förstås.

Detta betyder att vi lär åka och bada vid andra tillfällen.....

Oj, nu ropar blommorna på mig. De flyttar om jag inte vattnar dem NU!!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: