tisdag 19 oktober 2010

Höst

Det var fantastiskt härligt höstväder igår men idag är det lite mer vanligt höstväder. Fukt som kryper innanför ytterkläderna och regnfyllda vindar blöter ner lite obemärkt.

Det mesta flyter på ganska bra just nu, men jag är fortfarande ganska ofylld på energiområdet. Frustrerande. Har en gnagande känsla av att jag borde orka och hinna mer vettiga saker....., ignorerar den tanken och försöker tänka tvärtom, jag borde nog andas mer och släppa alla måsten som vill trötta ut mig. En sak i taget, beta av saker när jag har energin. Och jag tror att det blir mer gjort av en gladare människa!!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Tina sa...

Det är bra, du sätter ord på det själv, andas och ta det i den takt du orkar. Hur stora är egentligen måstena, vi måste sova och äta, men sen kan vi nog vänta med en del annat eller?

Hoppas du får en bra dag trots allt! Kram

F. Timeus sa...

Jag har en liten teori och det är att man måste göra måstena men man kan strunta i bordena. Tina listar typ de två måstena man måste - det mesta annat är borden och då kan man strunta i resten. (Jag talar inte om möbler, men det fattar väl du?)

Lilla Li sa...

Haha, absolut Fredrik!
Tack vänner! Känner mig lite gnällspikig nuförtiden....

Tina sa...

Men så jobbar du ju heltid också, då är det självklart att man blir trött. Speciellt när det är mörkt hela dagen.