söndag 31 oktober 2010

Mormor Siv 2010-10-31

Idag vaknade inte min mormor. Hon dog i sömnen 89 år gammal, ho hann inte bli 90 men jag vet att hon var redo. Trots det var hon förväntansfull att få fylla 90. Hon hade inte slutat leva även om hon levt länge:).

Min mormor minns jag som en rolig och rättfram person. Hon var social och okonstlad. Hon var inte särskilt pryd utan kunde bjuda på en hel del roliga kommentarer och anekdoter:). En stark tro på Gud präglade hennes liv, hon engagerade sig i människor och hade varken långt till tårar eller skratt!

Som barn var det alltid väldigt roligt att träffa mormor och morfar. De var väldigt intresserade av oss barn och vi kände oss alltid välkomna. Mormor var fantastisk på att sy, hon sydde nallar i skinn(300 st blev det), dockkläder till Barbie och Sindy. Hon hade massa små roliga gömmor med allsköns prylar i sitt hus. Morfar var uppfinningsrik och hittade otroliga lösningar till förvaring.
Mormor saknade morfar när han gick bort, nu är de återförenade:)

Jag är tacksam för allt hon gav mig. Minnena lever kvar!


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Linda sa...

Vad fint skrivet, Lina.
Tråkigt att hon inte fick uppleva sin 90-årsdag, men nu har hon det nog bra tillsammans med sin man=)

Kram