måndag 22 november 2010

Grannstress

Haha nu kan jag slappna av. Adventsstjärnan är uppe och även julgardinerna. Väldigt skönt. Nu slipper jag känna grannstress, har kanske snarare skapat lite av den varan, vem vet:)

Lussekatter med salt i är nu bakade. Spontanbestämde mig i morse att ett nytt bak skulle genomföras när jag ändå var igång och adventade här hemma. Blev dock tvungen att jaga saffran i FC då lilla Konsum här hade helt slut... Men har man bestämt sig så har man. Inhandlade även ett pepperkakshus!



Perfekt variant för stressad småbarnsmor! Jag gillar dekorerandet, men bakandet får gärna vara färdigt!! Jag menar, det räcker ju att baka vanliga pepparkakor. På köpt deg, ja verkligen. Jag gör inte degar som inte blir klara på en dag. Basta!

Nu skall en lussekatter snart avnjutas med syster yster som borde vara på ingång snart!

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt lugnt utan stress har jag också satt upp ljusstakar i fönstren! :)

Kram Ellinor (granne)

Lilla Li sa...

Haha! Bra där! Jag hatar att ligga steget efter då i år är jag glad:)