tisdag 30 november 2010

Underställ och annat bjäfs

Jag har alltid varit dålig på det där med bra kläder för egen del, har föredragit att skylla på dåligt väder istället(kidsen nämnde något om mina dåliga vintervanor igår....) Jag tycker fortfarande att det finns många dåliga väder, men jag är numera(sen förra året) ägare av både underställ och skidbyxor! Nu saknas bara vettiga vinterkängor/stövlar av mer polarshape samt kanske en riktigt bra mössa. Har vi tur och målmedvetenhet/prioriteringsförmåga kanske det är denna vinter jag blir färdigekiperad för friluftsliv. Jag saknar visserligen även gummistövlar, men se används väl sällan på vintern... Låt oss skjuta på det problemet till hösten!

Idag ska det äntligen bli simning igen. Inventering och förkylning är avklarade så alla hinder är undanröjda.

Fick t o m iväg barnen till skolan i tid för att hinna med det tidiga lugnare tåget. Vem vet - det kanske är min lyckodag?

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: