torsdag 14 april 2011

Sol på min lediga dag:)

Satte mig precis på trappen för att njuta lite av solen som plötsligt dök upp på min lediga dag:)
Lite frusna(numera lätt upptinade) jordgubbar m grädde och en latte gör mig sällskap. Vänligt eller hur?
För att med gott samvete göra detta och även fortsätta resten av dagen fram till ca 15 med lagom onyttiga aktiviteter började jag dagen med att tvätta och städa. Det känns alltid bättre om man betar av tråksaker först. Dock är det viktigt att sätta en gräns för hur många tråksaker man behöver göra på en dag. Man blir inte en glad och trevlig människa om man inte unnar sig lite liv också:)
Tråksaker finns det hur många som helst, men vi har bara ett liv. Och när det som i mitt fall är ett bra och lyckligt lottat liv så bör jag vara glad och tacksam. Skam vore väl annars.

Idag ska vi ha en lugn em har jag och barnen bestämt. Vi går/cyklar hem och njuter av våren bara vi:). Gissar dock att tjat om kompisar ändå kommer att dyka upp, men jag tror att det är läge att stå på sig. Igår hann den bli 21 innan de kom i säng eftersom de ville hinna träffa sin pappa(can't blame them), och även tidigare i veckan har kvällarna varit späckade.

Solen är såååå skön! Aldrig har den väl varit så efterlängtad! Man kan ju sitta i linne(i lä i alla fall). Tänk om man kunde få lite nyans på de blekfeta lemmarna. Efter denna vinter förtjääääääänar jag/vi en varm och solig vår OCH sommar. Typ.
Ok, jag inser att vi inte förtjänar det kanske, men det skulle uppskattas:)




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: