onsdag 6 april 2011

Vilda spekulationer på områden jag har mkt begränsad kunskap/erfarenhet...

Tog tag i blomdöden i vårt hem igår. Tog en tur till Plantagen eftersom de flesta av växterna verkade vara bortom all räddning. Gjorde dock ett litet tappert försök med 3 av orkidéerna, vi får se om de svarar på behandlingen.

Jag lekte också trädgårdsmästare och rensade bort gamla löv och döda växter ur vår lilla minirabatt i trädgården.....det visar sig om de små lökarna uppskattade omtanken. Nu har de lite friare ytor att blomma på i alla fall:)

Jag tyckte heller inte att snowracer och pulkor passade in i vårbilden så de förpassades till garaget. Skönt att få lite i ordning i alla fall.

Upplevde annars en oroväckande svullenhet kring ögonen igår. Detta i kombination med rinnighet. Funderar på om det var ngn pollenkänning. Tycker dock att det har gett med sig så jag hoppas att det i så fall var en låg dag för uppbyggande av antikroppar mot dylika attacker....
Jag spekulerar vilt och hämningslöst.....

Idag är det ännu en dag då vårt livspussel räddas av änglar/grannar:) fantastiskt!
Maken kommer hem ikväll, dock inte i tid för att hämta kidsen och jag jobbar till 19.

Nu blir det en simtur före jobbet!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: