onsdag 20 maj 2015

Funderingar kring vår, sommar och melodifestivaler

Nu är det maj - det är en av årets galnaste månader.... Det verkar som om allt skall hända just i maj och början av juni.
Lite som december, även då gäller det att hitta ett sätt att hålla huvudet över vattenytan. 

När alla avslutningar är avklarade infinner sig lugnet och även om jobbet är kvar är fritiden mer fri. Vi har även en 40-åring som snart skall firas och en svåger som skall gifta sig - allt före midsommar!

Denna sommar är min plan att slappa så ofta det går och ta det lite som det kommer. Jag ska njuta av lediga stunder, av härliga böcker och underhållande TV-serier. För när jag jobbar kommer det att vara hektiskt! Och några veckor är maken på utflykt till barndomsland med far och bröder så sommaren blir aningens splittrad - men jag känner någonstans att det blir en bra sommar!

Jag kommer att fortsätta min inre resa och se om jag kan hitta lite mer av mig själv. Jag känner mig väldigt glad över det jag hittills funnit, att jag ser lite klarare nu än tidigare. 

Kom att tänka på min mormor när jag var ute och sprang idag, blir nog någonliten tribute till henne här framöver! Hon är inte kvar ibland oss men så värd att minnas! 
Det är mycket som kommer upp när man springer. Är väl lite stress som rensas bort och då kan viktigare saker komma fram!

Ikväll tittar vi på delfinalen i Eurovision, för att se om Sverige går vidare. Kidsen borde sova, men är det viktigt så är det....
Jag minns att vi fick diverse inspelade Melodifestivaler utskickade till internatet i Thailand! Då var det fest. Har dock tappat kärleken till fenomenet - men det är ändå något vi som familj ändå kan se och störa oss på tillsammans, så något värde har det. Även om jag blir hjärtligt trött på hur utdraget det hela har blivit!
Men om finalen ska bli dräglig på lördag är det bäst att "Mr Semmelröv" går vidare!
Godnatt




Inga kommentarer: