tisdag 21 december 2010

Rimlig förhoppning

Har nu en ofrivilligt ledig dag eftersom jag är hemma med sonen idag. Han hade feber igår em, men den verkar successivt nu ha försvunnit. Vi får se om det håller i sig(jag vet att jobbet skulle uppskatta det i så fall:)

Jag ska i alla fall försöka ta vara på dagen och få lite vettigt gjort även om jag helst skulle lägga mig. Funderade på att baka ännu fler lussekatter, men det får bli efter städningen. Jag märker att jag försöker ge mig själv roligare alternativ till städning, men jag viker mig inte. Städning är tyvärr prio ett(om jag upprepar ordet tillräckligt många gånger kanske jag hittar energin...) Sen kan jag koka knäck och baka vad jag vill. Det som dock är viktigt för själen är förstås att sätta målen för dagen på en rimlig nivå. Man kan ju faktiskt inte hinna allt på en dag. Tråkigt dock när man inte kan förhandla bort de tristaste sysslorna......

Stekte skinkan igår:) medvetet lät jag den stå lite för länge. Skinkor ska i min värld vara lite torra och smuliga. Låt oss hoppas att denna har blivit det! Griljeringen får nog bli om ytterligare ngn dag.

Dottern och hennes två grannklasskompisar gick själva till skolan idag. Det var väldigt skönt att slippa ge sig ut i kylan på morgonen:) Härligt att kidsen blir större!

Nej mina vänner nu finns det ingen återvändo. Städningen kallar. Hör att dammråttorna har fest en trappa ner...


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: