onsdag 2 mars 2011

Att skyffla bajs eller få tillbaka utlägg.....

Maken gillar inte att fixa med sina kvitton och utlägg.... Han skyfflar tydligen hellre bajs säger han. Det verkar som att han nästan hellre efterskänker pengarna till dem han "lånat ut dem till"...... I min värld helt befängt!

Men nu sitter han här och liiiiiider. Personligen förstår jag inte det jobbiga eftersom jag hellre får tillbaka pengarna han har lagt ut. Det handlar ju ändå om några tusenlappar. Då finns det mer behövande att skänka dem till om man nu tycker att man inte behöver dem.....

Han har dock i vissa fall exklusiv smak och jag försöker få förmedla att chansen att rätt kamin inom rimligare tid hamnar i vårt vardagsrum ökar, om han ser till att få de utlägg och traktamenten han har rätt till.

Kanske det hjälper..... För att hjälpa till ser jag inte ens på tv som kan distrahera utan väljer att läsa "Miraklet i Anderna" istället. Enda haken är att det är svårt att sticka och läsa samtidigt.....


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: