tisdag 22 mars 2011

Solsida:)




Sitter på trappen med en latte och mango. Jag hur vintern droppar bort, väl medveten om att det ännu troligen bara är en illusion. Än kan vinter och snö suga kvar oss i kyla. Men idag är det varmt i solen.

Härligt att vara ledig precis en sådan dag. Härligt att det fanns en klipptid på fm hos min favoritfrisör:). Bra dag helt enkelt.

Om en timme sätter jag en bulldeg. Strax därefter hämtar jag mina + grannens barn. Om de vill kan de få baka lite, och troligen vill de det. Vi har inte haft bullar i frysen på månader så jag hoppas att glädje och tacksamhet ska lysa ur deras små ögon:) hahaha! Vi får väl se.

Dottern hittade vårt eget hemma-vårtecken häromdagen;


En ynka liten snödroppe vid den s k husknuten. Bäst att föreviga den innan den är förbi.

Ett annat säkert vårtecken är de otaliga bajshögarna vi passerar på väg till skola och dagis varje dag. Jag blir lika irriterad varje gång! Människor som inte plockar upp efter sin hund skall mista vårdnaden om den med omedelbar verkan. Hur fräscht är det att kladda ner sina skor med skit innan man sätter sig på t-banan??? Sen får det vara hur mycket vårtecken det vill, äckligt är vad det är. För att skona oss alla väljer jag att inte dokumentera eländet.

Nej tacka vet jag lite solbränna, det är det vårtecken jag helst vill se:)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: