måndag 14 mars 2011

Ett eller två steg i bra riktning!

Har fått en positiv start på denna vecka. Ska försöka se till att lägga fokuset rätt, så att allt annat lättare faller på plats. Ibland lättare sagt än gjort, men rädsla för misslyckande hindrar ju även möjlighet till att lyckas. Bättre att ta två steg framåt och falla tillbaka ett än att sakta men säkert glida bakåt utan att ena försöka kämpa åt rätt håll!

Oj vilka visa klyschor jag smaskar till med nu så här på måndagsmorgonen. Men det gäller att sätta starten så kanske målet blir tydligare. Och vad är målet?? Tja, kanske att bli en mer medveten och hel människa som orkar med sig själv och sina medvandrare:)

Jag är ansvarig för min person, att jag är/försöker bli den jag vill vara i de situationer jag möter. Jag måste motverka min benägenhet att falla i offermentalitet, men också min fallenhet att försöka kontrollera allt. Lite balansgång kanske. Det betyder kanske att jag måste jobba på att göra stigen/gången/spången/linan mer stabil och synlig. Bättre skor och bra lampa om man får tala lite bildligt. It is a fine line....deal with it;)

Våren kanske ändå är på väg. Faktiskt.




Även om det inte riktigt ser så ut när jag kastar ett öga genom fönstret.....(ja, fortfarande bildligt talat...)
- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Tina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tina sa...

Jag tog bort ovan kommentar för den blev inte fullständig :).

Bra tankar du har, positiva och med framåtanda. Go Girl!

Kram kram