måndag 11 januari 2010

Barnen spelar tv-spel....verkligen en favoritsysselsättning, det är bara jag i familjen som inte är så road. Det som är kul är singstar som vi körde med fam Ö i lördags! Verkligen kul! Lär upprepas med grannskapet. Har precis fått hem 25 låtar med Abba, så den måste provas snart.

Var hos frisören idag, trevligt att bli av med lite hår, det var ett tag sen.... Bokade en tid om en månad för spiralpermanent! Har bestämt mig för att det är dags för en liten förändring. Vi får se om maken slår bakut, men i förhållande till en tatuering så föredrar han nog en permanent:-)

På tal om tatueringar träffade jag grannarna C & C en stund på em och vi pratade just om detta. Två utav oss var mer sugna(även om det är ett stort steg till att faktiskt göra det) så vi diskuterade både motiv placering och hur mycket vi kan tänka oss att ev betala....., jag trodde nog aldrig att jag faktiskt skulle vilja göra det, men jag tänker verkligen på det ibland. Såg på FB att kusin M har två fina fjärilar på ena skulderbladet, väldigt fint.... Det svåra är förstås att lösa ekvationen: fantastiskt motiv+fantastisk tatuerare=fantastiskt pris så det lär väl aldrig bli av(till en och annans lättnad kan jag tänka). Men vem vet, plötsligt kanske det bara händer.....

Man skulle kunna skönja en ålderskris i ovanstående rader - intressant. Eller kanske en insikt om att livet är kort, varför vara förutsägbar??? Hur som helst ni kan trösta er med att det alltid kunde vara värre:-)

6 kommentarer:

Tina sa...

Hallå vi är inte 40 än.... ;-)

Mr 51 sa...

Jasså, en tatuering?! =) Det trodde jag inte om dig!! =) Skulle gärna vilja ha en oxå.... Men det är ju det där med motiv, tatuerare och priset...sen ska man ju inte glömma bort smärtan!!! Men jag är bra sugen....

Peo sa...

Ja ni är bra konstiga ni barn; Ni är ju fina som ni är.
Man kan ju göra som småbarnen, klistra dit en bild tillfälligt.
Den gamle...

Carolina sa...

Det närmar sig Tina, det närmar sig:-).

Tack för de fina orden pappa! Se det som en försenad revolt!

Kul att kunna överraska dig Patrik!

Anonymous sa...

Jag vill oxå, har funderat på det ett bra tag men kommer nog aldrig komma till skott...
Go for it girl!
/Gunilla

Anonymous sa...

Kul att du tycker mina fjärilar är fina.. Om du verkligen vill ha en tatuering så tycker jag att du ska göra en =) Hoppas allt är bra med er! Kram Marie