tisdag 19 januari 2010

Klockan är 10:30 och min mage verkar tycka att det är dags för någon form av mellanmål, lite nötter kanske, vi får se. Har precis satt mig och känner väl att jag inteorkar rusa ner igen direkt....

Sonens första dag på simskolan gick jättebra! Jag var verkligen inte säker på att han skulle gå med på det hela. Han är nämligen inte så lättövertalad om han sätter den sidan till...
Han var lite nervös, men så fort simlärarna kom in gick han och satte sig i ringen:-). Övningarna var lagom utmanande, det svåraste verkar vara att flyta och även om han gjorde framsteg såg han inte direkt avslappnad ut:-). Jag måste erkänna att jag kan förstå att barn som inte gillar att få vatten i ögonen har en viss aversion mot att ligga som en sjöstjärna i vattnet med ansiktet neråt! Samtidigt är det ju superbra övningar och han doppade ansiktet några gånger, så det kommer nog att ge sig. De flesta barnen höll huvudena krampaktigt ovanför ytan... Ska bli spännande att se utvecklingen! Det roligaste var i alla fall att han direkt efter lektionen undrade:"Är det simskola imorrn igen?" Då vet man att han gillade det!

Annars har dottern börjat drömma lite mardrömmar på sistone, har hört att det är en vanlig fas att at sig igenom, men jobbigt såklart. Hon har kommit till oss två nätter i rad(något hon aldrig annars gör), så nåt är det ju. Hon vill/kan dock inte berätta vad hon drömmer. Vi får hoppas att det går över snart. Hon tog vaccinet igår och kändes även varm på natten, men det verkade vara ok nu på morgonen.

Nu ska jag ta mig an min kurrande mage.

2 kommentarer:

Tina sa...

Skönt att det gick bra med simskolan. En helt annan sak, vad har du för erfarenhet av smärtlindring, tog du epiduralen?

Carolina sa...

Nix, har aldrig hunnit med den, fick lustgas med Alex, annars har andningstekniken varit fantastisk! Men om det hade dragit ut på tiden hade jag säkert tagit den, men det har aldrig blivit aktuellt.