torsdag 28 januari 2010

Utmattad

Kände mig ganska slut efter jobbet idag - inte så konstigt med tanke på två dagars bärande av kartonger och sånt......
Känner mig även lite stressad över helgens kalas och logistiken kring det, men det brukar lösa sig. Lyckades byta bort kyrkfikat på söndag tills om två veckor. Fantastiskt skönt! Och det bästa var att jag knappt ens försökte, jag blev erbjuden det i princip! Som en gåva från ovan:-). Tack!

Har tagit ledigt imorrn vilket känns fantastiskt, fick bli en semesterdag, så skönt att ladda lite energi inför helgen. Eller få lite tid att hamna mer i fas. Energi kommer jag att få på plats, så det handlar om att hantera känslan av att ev inte hinna och risken att missa något som känns väsentligt... Och oftast är det bara en osäkerhet eftersom jag oftast hinner och jag missar sällan något som är viktigt. Det är svårt att lära om ett beteende eller ett sätt att reagera.

Well, maken fick ingen operation, någon bestämde sig för att det såg bra ut så det ska kolla på tisdag....om det trots allt inte har läkt bra får de bryta upp och operera i alla fall....vi får väl se....det har varit trevligt att ha honom hemma, barnen har fått korta dagar hela veckan, lite lyxigt. Jag vet dock inte om han har upplevt det riktigt likadant:-), men det är klart att han uppskattar att slippa kasta sig upp i ottan för att hinna med tåget.

Nu ska jag sova, är riktigt trött.

2 kommentarer:

Tina sa...

Hoppas alla förberedelser känns roliga idag nu när du är ledig, så det inte bara känns stressigt. Kanske du hinner stanna upp och ta en kopp kaffe med mannen som jag antar är hemma. Lycka till! Kram

Carolina sa...

Nix, idag är han på jobbet, här i Stockholm. Jag ska träffa en kompis, så det blir nog bra! Allt känna alltid bättre när man kan ventilera det:-).