lördag 2 januari 2010

Herta Müller och Anakin Skywalker

Då har vi startat upp det nya året. Vi tog bilen och åkte till södra Dalarna och svärföräldrarna, det var ett tag sen vi var där så med ett par lediga dagar i bagaget åkte vi. Gott om snö föll det under resans gång och väl här har vi pulsat runt och försökt åka lite stjärtlapp med blandad framgång.

Resten av ledigheten(som ju krymper med oroväckande hastighet) ska vi tillbringa hemma i Farsta och har jag tur hinner jag och ett par grannar se New Moon....vi får se:-)

Det är konstigt hur snabbt dagarna går när man har lite ledigt, man hinner bara hälften av vad man har tänkt. Det bästa vore förstås om man hann bli lite lugn och utvilad också..... Idag sov vi till nästan halv 11 hela familjen....antagligen en efterreaktion på nyårsfirandet. Man har ju en tendens att vända på dygnet....får se om det kan lyckas vändas när vardagen dyker upp på torsdag...

Saknar för närvarande böcker att läsa:-(. Skulle vilja få tag på någon författare som har skrivit många fantastiska böcker som jag av någon outgrundlig anledning lyckats missa....
Har lånat och läst en bok av Herta Müller av svärmor. Bra bok måste erkännas, men inte på det uppslukande sättet utan snarare på det objektiva. Kan vara intressant att läsa något mer av henne för att se om hon skriver olika sorters böcker. Hon var i denna ganska poetisk, något jag annrs har ganska svårt för. Men handligen passade för stilen så i detta fall gillade jag det.

Tittar nu på StarWars(härlig kontrast till Müllers bok som handlade om arbetsläger i Ryssland) med familjen. Jag är väl inte helt betagen, men man får ge det en chans, barnen är mer intresserade än vad som är lämligt för dem....men det stimulerar ju definitivt fantasin! Jag skulle nog behöva införskaffa alla filmerna och se dem i ett svep så jag får ett större grepp. Om man orkar, ibland finns det bara inte i en....

May the force be with You!


Inga kommentarer: