söndag 31 januari 2010

Männen gratuleras!

Idag har vi firat den manliga delen av familjen eftersom de lyckades få sina födelsedagar dagarna efter varandra.... Praktiskt på ett vis men makens hamnar ju lite mer i skymundan förstås....som tur är drabbar det den som är minst intresserad av att firas.....well, med tanke på tiden han tänkte gå upp imorrn lär han inte få frukost på sängen heller:-(.

Själv måste jag lämna in bilen imorrn bitti....ser jag verkligen inte fram emot, får ta det efter att jag har lämnat barnen så jag hoppas att det är ok att jag kommer närmare halv 8, 8 istället för 7. Ska ringa och meddela dem.... Detta betyder att vi sannolikt skippar simskolan imorrn, det är lite långt att knata hem med två blöta barn och en seg vuxen.... dit skulle möjligen fungera.
Men jag tror att det får vara, de är lite hostga också(ni hör hur jag försöker rättfärdiga beslutet...).

Igår hade vi kalas med dagiskompisarna på Andys, det var livat värre. Vi gjorde gemensam sak med grannkompisen S som också fyller dagen efter Alex, och det var så skönt att slippa ha det hemma:-). Det grabbgänget behöver en större yta att springa av sig på. På kvällen blev vi bjudna på fantastisk mat hemma hos samma granne. Så trevligt. Vi avslutade med Harry Potter 2, barnen är helt lyriska! Även jag uppskattar dem mer sen jag läste böckerna.

Nej,nu ska barnen sova, ny vecka som bör börja bra:-)

Inga kommentarer: