fredag 29 januari 2010

När du har bestämt dig.....

Minsann, nu är deposition lagd och tid bokad i april(lite väntetid, eller betänketid, välj själv). Jag känner mig oerhört laddad! Ska dit på en konsultation efter påsk och gå igenom motivet med Jolly Johnny, tatueraren(kolla in hans arbeten på kingcarlos.se). Idag när vi besökte stället och pratade igenom våra idéer fick jag veta att min idé behöver ändras lite för att bli bra. Men vi ska nog komma fram till något utan att ta bort något väsentligt. Orkidéerna ska vara med och en ichtus-fisk ska skönjas, inte svart utan snara ljust och mer följsam med resten. Färger kommer bli lilacerisa blommor med ev lite grönt och resten gråskala med "vindbars" i vilka fisken ska framträda. Storleken blir ca 10x20 cm och den ska troligen sitta på ena sidan vid ryggslut mot midjan, dvs den syns enbart om jag har bikini.
Känns så kul! Jag kan förstås ändra mig, men det är inte särskilt troligt. Har jag väl fått en idé och bestämt mig, ändrar jag mig sällan. Maken har accepterat det hela på ett föredömligt vis, vem vet, han kanske trillar dit han med....

Detta är naturligtvis ett infall som grundar sig i att jag har insett att livet är kort, lite "it's now or never". Tidig fyrtioårs-kris kan också vara ett ord för det hela....men det låter så trist:-)....men absolut, det handlar ju om känslan av att ungdomen verkligen är förbi och pensionen närmar sig... well, hur det än ligger till så tänker jag mig att det kunde vara värre. Vi kan alla trösta oss med det:-) Det hade det definitivt varit om jag hade gjort det i tonåren. Jag kan garantera att jag skulle ha ångrat mig idag. Nu vet jag mer vem jag är, beslutet är mer avvägt och motivet är något jag kan stå för, något som betyder något för mig. Och skulle jag mot förmodan ångra mig så kommer jag ändå troligen inte visa mig i bikini om 10 år....., ingen skada skedd alltså.

Ok, det var lite om dagens utflykt:-)

3 kommentarer:

Tina sa...

Det finns väl maximodell på bikini också... :-). Du kan väl rita en liten bild på paint och lägga in här :-). Sen hoppas jag vi får se en bild i april... Kram och trevlig helg!

Anonymous sa...

Heja heja! Helt rätt, Lina! Jag blir så glad och inspirerad! Du får berätta mer på fredag. Kram Maria

Carolina sa...

Ska bli jättekul på fredag Maria! Börjar snart tro att jag gör detta bara för att få uppmärksamhet:-)...