söndag 28 augusti 2011

Äntligen!!!

En plånbok har inhandlats. Finally. Min gamla minifilofax har gjort sitt kan man säga - på många sätt...





För det första använder jag inte almanacka i plånboken längre, det sköter telefonen. För det andra var det ganska utsliten... Ingen fager syn.

Så de senaste månaderna har jag jagat en hyfsat perfekt plånbok. Jag har insett att jag vill ha ett bygelknäppe(om ni fattar), och jag vill att den ska sitta på utsidan så att man inte behöver fläka upp hela plånboken för att plocka i eller ur mynt. Sen bör den ha plats för en hel del kort....




Och ett sista önskemål var att den skulle vara lite cool och "rolig". Det fick jag dock kompromissa med eftersom det visat sig vara svårt nog att uppfylla de två första och viktigaste "kraven".

Idag hittade jag den äntligen, den ändå tillräckligt utmärkta plånboken. Enda haken var att den var dyrare än jag hade hoppats på. Men det fick bli sekundärt, eftersom t o m dottern erkände att jag hade letat i "100 år".

Så idag känner jag mig lite lycklig. Dock undrar jag vad jag ska använda min lilla myntbörs till nu?



Kommer nog på något:)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: