onsdag 3 augusti 2011

Ledig dag

Idag tog jag och barnen vaccin-spruta två. TBE.
Känner ibland att jag låter mig dras med i vaccineringshetsen. lite mot min vilja. Men det är säkert bra. Dyrt bara.

Blev inget bad idag trots det fina vädret. Satt ute en stund på fm i alla fall och läste ännu en bok av Håkan Nesser. Jag gillar verkligen hans sätt att skriva, lite annorlunda men underhållande och smart. Inget som förändrar liv, men varför måste det göra det? Dottern hade en kompis här och stora delar av granngänget dök upp. Det är så nice när barnen kan leka i större klungor och ha kul. En bra dag som avslutades med kubb-spel i parken.
Imorrn är jag också ledig(helt fantastiskt) och då har vi planerat en badtur till Rudan. Känns skönt att få lite badat om det ska bli lika varmt som idag. Även jag har badat en del den här sommaren.

På lördag ska vi på ett 40-årskalas igen.... Nu är vi verkligen vuxna. Man ser det ju i spegeln men det känns ju helt galet fel. Hur kunde livet rusa fram så fort? Samtidigt har jag verkligen inte lust att vara 25 igen. Det ska bli kul i alla fall, vi har känt dessa vänner sen typ 97-98, eller mer. Jag gillar det. Att ha vänner man har känt länge.

Nu ska jag läsa vidare i boken.

1 kommentar:

Emma sa...

Det är vänner man känt läge som gör att man överlever när inte orkar. De har en bra förmåga att hänga med när man blir superglad och vild med för den delen... Sådana vänner är GULD!:-)