söndag 21 augusti 2011

När lyxfällan kommer till området

Lyxfällans bil har stått på vår gata hela dagen.... Ska bli väldigt spännande att följa nästa säsong. Måste ändå vara lite jobbigt att inse att alla grannar kan misstänka att ens ekonomi kanske inte är utmärkt.... Ryktet sprids ganska fort.

Well, problem måste de ju ha och någon slags hjälp blir det ju ändå. Jag har ändå sett ganska mycket av det programmet, men det känns ändå lite konstigt när det handlar om en grannfamilj vi ser varje dag(nej det är inte några vi umgås med).

Minns ju grannarnas frågor när Knutby-inspelningen höll på:). Nyfikenheten finns även i Stockholms-förorten....

De får trösta sig med att det skulle vara värre att vara med i "Maniska samlare" eller "Rent hus".

Ja, det är man upphör inte att överraskas. Vi vet sällan hur det eg står till bakom dörrarna runtomkring oss.

På jobbet idag handlade ett grekiskt/schweiziskt par möbler för över 50000 idag. Vi får hoppas att de har råd med det. För pengarna gick de i alla fall 2 soffor, två fåtöljer, 2 kuddar och ett soffbord.

Well, vi lever under olika förutsättningar. Jag måste göra det bästa av dem jag har och inte stirra mig blind på andra. Jag kanske ser fördelar, men det finns alltid baksidor.

Som att ha Lyxfällan på besök. Till exempel..,,

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men visst blir det lite spännande när man med TV-programs hjälp kommer närmare en grannfamiilj? Alltid något...

Lilla Li sa...

Absolut!! Och medverkan i programmet är ju frivilligt:)