måndag 1 augusti 2011

"molto bene"

Väldigt skön känsla att alla kom upp utan större problem idag. Barnen har växt på något sätt. Även den yngre klarade sig själv mycket bättre än i våras:). Sommarens vana att klä på sig själv kanske sitter kvar denna gång. Men jag ropar inte hej än. Det är ju fortfarande bara första morgonen.

Märklig känsla dock att jag åkte till jobbet nu, vid 7:30 och att maken får följa dem till dagis/fritids. Pga av mina arbetstider normalt hör det inte till vanligheten. Idag har vi dock lite pyssel som behöver vara fixat före öppning - så det blev en tidig morgon.

Såg förresten en liten del av ett obegripligt program igår kväll; "Kommisarie Moltabano"(typ). Har sett det i tablån men aldrig eg ens zappat förbi det. Jag trodde att det var någon typ av italiensk deckar-artad serie av Morden i Midsomer-karaktär. Men även om den handlade om poliser och mord så verkade den mer vara en dålig komedivariant dragandes åt fars-hållet. Är det seriös italiensk humor blir jag lite orolig. Det var hursomhelst omöjligt att titta klart.
Eller så är det bara så att jag har svårt för det italienska uttryckssättet. Gillade inte heller filmen "Livet är underbart" eller vad den nu hette.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: