torsdag 18 augusti 2011

Panneländet

Värmepannan mår inte jättebra, säger P-O(rörmokaren). Han mixtrade lite med den och vi ska övervaka den tills på måndag då en annan gubbe ska komma och räkna på olika alternativ(blir det för dyrt att hålla denna under armarna överväger vi att byta till bergvärme el något liknande). Hoppet att det inte ska bli dyrt står till hur den uppför sig.....

Jag kan säga så här: 4 timmar senare så har den definitivt visat tecken på dödslängtan....., den ger oss fortfarande varmvatten, men den fattar egna beslut utanför P-O:s direktiv - beslut som att försöka brassa på på alla cylindrar(ja, pannor har kanske inga sådana, men ni fattar) trots förslag(läs inställningar) på motsatsen. Det är inget pannan verkar må bra av alls.....det kan jag tala om redan nu, den har slagit av 3 gånger redan. Och frågan är om den är värd 10000 i vårdkostnader eller om vi ska lägga på en 0:a och få en billigare(på sikt) och mer uppdaterd variant....
Så jag gissar att vi fram till måndag behöver fundera på hur vi ska ta tag i detta. Det blir ju inte roligare i vinter......, då vill vi verkligen att det ska fungera... Frågan är bara om vi då behöver ta tag i hela utrymmet när vi ändå river ut åbäket.... Som sagt det är nog det vi ska fundera på, i helgen.

Sådana här saker kommer sällan lägligt, men det hade definitivt varit värre mitt i vintern.

Ikväll har vi release-fest på jobbet, den nyrenoverade butiken ska firas! Känns så sjukt skönt att det är klart. Jag har jobbat hårt sen jag kom tillbaka från semestern och de andra har jobbat hårt hela sommaren. Nu kommer vi att få lite mer arbetsro! Kan behövas då det är en hel del nya saker som jag måste lära mig:)

Imorrn gör maken ett litet gästspel i Oslo(han kom hem igår från en liten mån-ons-tur till Köpenhamn) innan han tar helg, jag däremot jobbar lör-sön, så denna veckan blev inte direkt en mjukstart. Men hösten känns ändå bra. Maken har bytt konsultfirma, jag tar ett utvecklande steg och vi har en USA-resa i vår att se fram emot.

Ett litet pannelände hindrar oss inte!!



Inga kommentarer: