tisdag 10 maj 2011

Det är märkligt hur känslan kring en dag eller en företeelse kan skifta. Hur lätt man låter saker hänga som ok på axlarna fastän man egentligen inte behöver.

Andas, lev i nuet, ta inte ut ngt i förskott, varken positivt eller negativt. Utgå från att de flesta vill dig väl(i den mån de hinner/orkar bry sig), väldigt sällan har någon en agenda emot dig, troligen är det i så fall ett missförstånd.

Jag försöker att inte känna efter eller lita blint på min känsla för mycket. Känslor är oberäkneliga, de styrs av hormoner och blodsocker, gruppdynamiker och allt möjligt. Känslor är bra, men jag inte vara ett offer för dem.

Imorse kändes livet mer stressigt än nu. Både ett och annat har hunnit lösa sig och genast lättar man lite inombords.

Lite förtröstan är inte fel:). Men svårt. Särskilt om man har lite behov av att ha koll på allt. Men det går ju inte. Jag är ju inte Gud precis. Lätt att inbilla mig det omedvetet ibland. Lite förmätet faktiskt. Jag är ju trots allt inte sugen på HELA ansvaret, bara valda delar.

Nu ska jag jobba:)

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Anonym sa...

Träffande inlägg! Kan känna så där rätt ofta själv. Man vill sååå gärna ha koll på allt och alla, men det går ju inte..
Inte alltid så lätt att tänka bort det heller, men vissa dagar går det lättare än andra.

Ha en underbar dag!
Kram Gunilla

F. Timeus sa...

Bra inlägg! Tack Lina.