måndag 30 maj 2011

Svensk sommar

Den svenska sommaren är tillbaka..... Vi har ju under några år haft en mer pålitlig tropisk variant, vilket jag har välkomnat, men det verkar vara över. Den senaste veckan har det utan förvarning pendlat mellan kjolväder och höstjackeväder på några timmar. Typiskt så jag alltid har kommit ihåg svensk sommar från barndomen. Fullständigt opålitligt väder som gör att man släpar på jackor och paraplyer eftersom man aldrig kan vara säker på om värmen håller i sig. För att inte tala om skuggan och sommarkvällen....

För att inte tala om badvattnet..... Det är ju vansinnigt sällan som vi har tillräckligt varmt för längre bad än dopp, och just nu har jag knappt hopp om att ens blöta ner tårna...

Det var roligt så länge det varade.... Värme jag saknar dig. Men vem vet, semestern har inte börjat än.

Men vad betyder väder eg? Det är ju bara grädde på moset om det är bra. Jag har ju allt annat, kan jag även begära sol och värme?

Ändå vill jag ha det med.
Crazy.

Det jag dock inte verkar ha är vett att gå och lägga mig i tid.... Ska göra ngt åt det genast!


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Tina sa...

Men sommaren har väl inte börjat än, det är fortfarande vår. Så vi får hoppas på en sommar, så som vi vill ha den. Tropisk, och gärna längre än 2 veckor :). Kram