tisdag 17 maj 2011

Ledig dag - lite i sportens tecken....

Den ensamma tiden under en ledig dag formligen rusar förbi. Den passerar så fort att jag oftast inte prioriterar att fixa lunch. Det finns ofta en del saker som borde hinnas med och ofta skulle jag vilja bara vara en stund. Well, dagen har i alla fall varit trevlig. Fick en kaffe hos en vabbande granne mitt på dagen. Där hann vi prata en stund om hur sjukt bra vi ändå har det:)! Är så tacksam och glad för den gemenskap vi har med många här i området. Det är en sann gåva. Det bästa är att relationerna är så avslappnade och "på riktigt".

Jag har cyklat flera gånger nu! Känns riktigt bra. Det enda är väl den bristande packmöjligheten.... Men jag cyklar ju inte och shoppar eller så, mest bara vid hämtningar och lämningar och sånt... Men det är ändå lite nice faktiskt. Alltid kan man lura någon att man är sportig:). Haha! Jag är ju i grunden lite halvsportig men det har lite legat i dvala de sista 10 åren, förutom lite simning då och då... Men jag har alltid gillat att spela blandade bollsporter, det har dock inte varit så lätt att realisera/prioritera sen jag fick barn.

På tal om barnen; idag fick jag med mig dem direkt hem i alla fall. Vi började em med att botanisera sommarkläder på nätet. Som vanligt har sonen svårt att hitta något han gillar. Dottern måste begränsas.....

Nu måste de badas, kunde knappt reda ut dotterns hår i morse. Då är det dags.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: