onsdag 24 april 2013

Allt hinns inte alltid med. Punkt.

Ok, vart tar all tid vägen??? Tycker inte att jag hinner så mycket. Hur gör alla andra? Varför känns det som ofta som att man inte räcker till? Och varför vill man alltid det?

Gissar att detta är ett utmärkt tillfälle att acceptera att allt inte alltid hinns med och att misstag händer och livet går vidare. Japp, och fokusera på att imorgon är en ny dag då lite mer kan betas av, men det kan jag oroa mig för då.

Jag övar verkligen på att släppa saker jag inte kan påverka. Och även att lägga andra saker åt sidan som jag inte kan göra något åt just nu. Jag sparar det tills jag faktiskt kan göra något.

Alla borden(nej inte möbeln)måste skärskådas i sömmarna så att jag fokuserar på de som är viktiga och vettiga. Och ja, jag avgör det i mitt eget liv! Yihaaa!!

Det är så skönt att börja känna att det bara är jag som kan besluta åt vilket håll mitt liv ska gå. Det är jag som kan välja hur mycket inflytande andra har i mitt liv. Det är jag som bestämmer vilka jag ska lyssna på och vilka som jag inte behöver ta åt mig av. Det är jag som ibland begränsar mig själv och låter rädslor för tillkortakommanden hindra mig att utvecklas.
Vem kommer att slå ner på min om jag misslyckas någon gång? Troligen mest jag själv. Så om jag bestämmer mig för att jag får misslyckas lika mycket som andra får, så kanske även jag vågar.

Nu vet jag inte vad det är jag ska våga nästa gång, men det är väl mer principen.
Jag ska väl inte vara den dom hindrar nig själv?

Jo från dumheter så klart, men det är jag naturligt bra på! Har aldrig haft något behov av att testa galna grejer eller undersöka mina gränser. På gott och ont kanske.

Vi är som vi är men vi kan alltid bli mer oss själva. Jag tänker mig att Han som har gjort mig vill att jag ska nå min fulla potential som person och medmänniska.

Jag känner så många fantastiska människor, och de flesta av dem vet inte hur härliga de är:).

Gör dig själv en tjänst och ge dig själv ett lika högt värde som du ger andra! Jag inte mer värd och inte mer viktig än någon annan - MEN inte mindre heller. Och det gäller dig med.

Bara så att du vet!




Inga kommentarer: