söndag 21 april 2013

Sonens nya cykel

Kändes skönt att hitta en bra begagnad cykel, särskilt eftersom han nog redan nästa år är redo för en större... Men 24' var för stort för honom. Inte helt lätt att veta hur snabbt de så liven ska växa närmsta månaderna...

Men nu har han en cykel i alla fall! Och jag känner mig som en god förälder. Alla är glada.

Nu är den lediga helgen snart till ända och en ny vecka tar fart. Tror att det kan bli en riktigt bra sådan. Jag får väl bestämma mig för att göra så mycket jag kan gör att det ska bli så också! Om inte annat får jag välja att fokusera på de bra sakerna!

Det finns ju som bekant alltid två sidor på ett mynt. Och situationer och dagar har ofta fler:).

Jag skulle kunna vara tacksam för att jag har haft en trevlig helg eller så kan jag sura över att den är slut.

Jag skulle kunna vara glad över att solen har värmt oss idag eller gnälla över att jag inte hann vara ute så mycket.

Jag skulle också kunna känna att det vore roligare om jag kunde ta Beach 2013's ankomst på större allvar - eller vara glad för att jag har en frisk och fungerande kropp.

Istället för att avundsjukt snegla på grannens snygga Corvette kan jag pusta ut över att vår gamla SAAB är betald och billigare att försäkra.

Jag väljer hur förnöjsam jag vill vara!
Dock är jag lite trött på att kvällarna alltid går då fort och det så snabbt blir alldeles för sent.

Godnatt!




1 kommentar:

Peo sa...

Grattis Alex! Snygg cykel.