tisdag 23 april 2013

Stockholm

Måste ändå säga att jag älskar den här stan!
Den är vacker och lagom ointresserad. Det finns ingen färdig mall. Det finns så många olika människor, så många olika sätt att vara och leva på. Jag älskar öppenheten eftersom att det gör att jag också får plats.
Jag är mindre konstig här än i en mindre stad. Eller det handlar nog om att jag känner mig mer välkommen. Tillhörighet är underskattat. Det är väldigt viktigt för mig, utan det känns mitt liv konturlöst och jag känner mig mer som en främling.

Det kanske är därför jag gillar att jobba i butik! Man blir en konkret del av samhället, man möter olika människor och får ta del av deras vardag.

Well, hur som helst så är jag så hemma jag kan bli här.
I'm here to stay!






1 kommentar:

Julia sa...

Det gillar vi! Julia