tisdag 16 april 2013

Ledig?! Varför då?

Vad hände med den här dagen? Det var tur att jag tackade ja till en kaffe med CV i morse efter jag lämnat barnen på skolan.... Ja, för sedan satt jag med jobbdatorn i knät fram till kl 15:00 då det var dags att hämta sonen. Gummistövlar till dottern stod på en akut inköpslista och ost och smör är det många som uppskattar på frukostmackan i det kör huset, så färden gi k mot Farsta Centrum, denna metropol av Shopping-glädje! Haken var förstås att lunch inte hade prioriterats så det var en ganska lättirriterad mor som släpade sina telingar ur de affärer som inte stod på listan. Väl hemma bjöd samma moder på blandade rester och alla mådde lite bättre. När barnen hoppades på något roligare använde jag miljökortet. Mycket användbart, och bra att rensa bland resterna innan de har packat väskorna för avfärd själva!

Ja, sen fanns det lite tid över innan det var dags att köra dottern till dansen och då satte jag mig i bilen och såg till att däcken blev bytta av Farsta Däckcenter. Måste ha drabbats av någon typ av maniskt hysteri, borde ha sett ett avsnitt av Days of our Lives istället. men, men tanken slog rot och rnergin flödade. Skiftet gick lysande även om maken senare under kvällen klagade lite på att den drog lite snett. Well, håll händerna på ratten sa jag, för hur kan veta det innan man har lämnat däckfirman... Och sen är det ju lite sent.

Jaja, dottern kom iväg på dansen och allt är nu frid och fröjd.
Ledig - not so much. Tur att jag har hittat ett nytt roligt spel att fördriva dödtiden med:)

Tjohooo