måndag 29 april 2013

Nya och nygamla möten

Människor är ju det bästa som finns! Har träffat flera av det släktet idag. En hel del nya bekantskaper, men också en lite mer från förr. Så otroligt trevligt att ses och att känna att ett år hit eller dit inte spelar någon som helst roll!

Gemenskap och delande av vardag är en viktig del! Men jag uppskattar även ett random samtal med någon jag aldrig träffat. Särskilt när det klickar!
En del personer jag inte träffar så ofta möter jag ibland på ett djupare plan än många av dem jag ser varje vecka.

Men alla delar är viktiga. Kvantitet att möten ger trygghet och kontinuitet. Och det i sig öppnar för djupet.

Sedan älskar jag den sprudlande igenkänningen när man hittar en gemensam upplevelse eller situation. Att njuta av att man känner igen sig i varandra!
När man ser det roliga i samma saker!

Jag gillar också att upptäcka olikheter. Att man kan se på saker på så vitt skilda sätt. Men ändå mötas.

Det är spännande med nya möten, nya bekantskaper. Det är intressant att se hur mycket av ett första intryck som består och vad som var min egen bild och fördom.

PL - det går inte dröja för länge till nästa lunch!

Inga kommentarer: