måndag 28 december 2009

God fortsättning....

..ska man visst säga i dessa dagar. Lite konstig fras tycker jag, men det är väl asiaten i mig som spökar. Nu är vi hemma igen efter trevlig jul hos syster i Habo. De är antagligen helt slutkörda, men det har varit kul att hinna ses lite vi 3 systrar, det blir ju inte så ofta nuförtiden. Barnen hade kul, det blev knappt något bråk alls, så det får ju ses som en framgång. Jag och yngsta systern såg även äntligen till att Lotta fick sig ett Facebook-konto, det var på tiden. Vi får se om hon blir biten...

Jag var ganska trött när vi kom hem, väglaget var inte det bästa, så jag gissar att min brist på avslappning under bilturen tog nog ut sin rätt. Vi stannade även till och utfodrades hos brorsan med familj i Linköping. Smidigt när de har placerat sig utmed E4 allihop(ja, de som inte bor i hufvudstaden förstås). Yngst brodern missade vi dock, svårt att hinna se alla när vi är 5 syskon...

Nu är vi i alla fall hemma, och vi har även hunnit komma ikapp lite med städningen. Utrensning med stort U skulle behöva genomföras(fattar inte hur snabbt det blir stöigt och fult i alla vrår)....i garderober och övriga förvaringsutrymmen.....men det får nog bli efter nyår.

Inga kommentarer: