torsdag 3 december 2009

Idag lyckades jag bättre i jakten på billigare julklappar:-)! Känns bra, hinner ju inte hur många sådana tjurrusningar som helst....

Vårt liv känns lite splittrat just nu med maken borta så mycket, det är svårare att planera in saker, tiden rinner lite fortare när den är så uppdelad. Det är lätt att den tid vi har blir uppbokad snabbt. Största nackdelen är förstås för maken, han blir ganska trött och det blir ensamt att vara borta så mycket. Det fungerar dock riktigt bra rent praktiskt så det ska nog gå, och det är ju inte för alltid. Jag lider väl minst av det hela, men jag gissar att det har en del att göra med min psykologiska disposition. Jag har väl en försvarsmekanism som går ut på att se fördelarna i tillvaron eller snarare forma mitt liv kring omständigheterna....irriterande för de runtomkring ibland. Det är sällan jag blir frustrerad över sådant jag inte kan påverka, men samtidigt vill jag att det mesta ska följa en plan. Överraskningar är överskattade:-) Jag kan vara svår att övertala till spontana infall - men det händer. Jag och maken kompletterar varandra bra i dessa frågor!

Well, helgen som kommer känns bra i alla fall, jag är ledig och vi har lagom med grejer planerade. Fredag kväll hänger vi hemma hos fam Ö på gatan bredvid, lördag dag gör vi vad vi vill, på kvällen bakar vi pepparkakor med grannskapet, Söndag är det kyrka på fm sen tom em och på kvällen ska jag på julbord med jobbet! Utmärkt helg ser det ut som.

Nej minsann, nu börjar klockan spurta som vanligt...., får se om jag kan övertala mig själv att gå och lägga mig.

Inga kommentarer: