torsdag 10 december 2009

Sankta Lucia

Imorgon är det dags för luciafirande på barnens skola och förskola, en liten heldagssysselsättning.
Dagen börjar med skolans luciatåg(i år ska dotterna vara med har hon sagt) med efterförjande fika. Efter det blir det förhoppningsvis en lagom lång paus så att jag hinner till Willys...för kl 14 är det dags för sonens avdelning att för första gången försöka sig på ett luciatåg(alla andra år har det bjudits in till Lucia-samling), mycket spännande! Måste nog ladda batterierna till kamerorna...

Fredagkvällen ska nog ägnas åt ytterligare julpyntning och kanske pepparkakshusbygge(har köpt den helfärdiga byggsatsen......jag vet, man bör baka själv....men vad är viktigast? Fuskhus och glada barn - inget hus och ledsna barn?).

Kuriosa: idag simmade jag med ett antal andra glada entusiaster och däribland även Horace Engdal minsann. Jag kände mig hedrad på ett märkligt vis, som att jag hade valt en ädel motionsform. Men men han behövde kankse bara sitt vanliga nobelbad kan tänkas:-)

Nej mina vänner, tiden står inte på min sida, how come????

Inga kommentarer: