måndag 14 december 2009

Härligt med riktig vinter, äntligen! Vore ju fantastiskt om det kunde hålla i sig:-) Vit jul är vi ju inte bortskämda med nuförtiden. Nu ska ju vi söderut till firandet, men småländska höglandet kan nog bjuda på snö och kyla också!

I år är jag inte så stressad inför julen i alla fall. Då är vardagens göranden svårare att hinna med(kankse beroende på att jag prioriterar julfixandet.....) men det känns sällan lika akut. Jag är i princip helt klar med julklapparna, jag har fixat julkort, granen, krubban, tomtarna och gardinerna är på plats. Känns otroligt! Idag har jag även bakat ett gäng pepparkaksgrisar som skall dekoreras på traditionsenligt(min tradition) vis. Barnen ska få baka en annan dag, det ser de fram emot.

Annars tror jag minsann att sonen ska få bli vaccinerad imorrn om det finns ngt kvar vid tvåtiden(typ). Fick en lapp i brevlådan om att de vaccinerar dagligen så jag hoppas att det betyder att jag slipper köa med hysteriska människor. Det känns som att de flesta andra har gjort det redan så det borde gå fint:-). Optimist javisst!

Maken har tagit ytterligare en tur till Arboga, blir bara en natt denna vecka, skönt för honom. Han blir ganska sliten av farandet. Själv ska jag ta kidsen till dotterns sista simskolelektionen, en som vi får bevittna! Då ska vi väl få se allt de har åstadkommit:-) Jag är i alla fall helnöjd. Sonen har vacklat fram och tillbaka om han verkligen vill börja i januari, men jag låter honom hållas och utgår från att han vill när det är dags. Han måste få känna att han fortfarande har ett val, vägrar han när det är dags är det ju inte mer med det. Då är han väl inte redo helt enkelt.

Well, en sak i taget!

Inga kommentarer: